فرش دستباف خرید و قیمت انواع فرش دستباف با کیفیت عالی و تنوع در مدل ها

فرش‌های دستباف به دلیل اینکه از الیاف طبیعی در آن‌ها استفاده شده است و تراکم بالا‌تر نسبت به فرش‌های ماشینی، از نظر نرمی و راحتی بسیار محبوب هستند. همچنین قالی‌های دستباف، عایق سرما هستند و سرمای کف زمین را به داخل خانه منتقل نمی‌کنند. اما فرش‌های ماشینی عایق سرما نیستند و سرمای کف را به محیط خانه منتقل می‌کنند. فرش دستباف تبریز، فرش دستباف هریس، فرش دستباف شهربافت همدان، فرش دستباف ساروق، جوزان و ملایر و فرش دستباف کاشان و اردکان کرک در این بازه قیمت گذاری شده‌اند.

  • بنابراین ارزش این فرش‌ها بسیار بالا‌تر از نمونه‌های ماشینی خواهد بود.همچنین فرآیند تولید قالی‌های دستباف انرژی بیشتری را از بافندگان می‌گیرد.
  • منطقه ترکمن، نامی آشنا در صنعت فرش دستباف است که شاهد هنرنمایی بانوان قالیباف در آن هستیم.
  • اما اگر جزء افرادی هستید که بیشتر روی زمین نشسته و عادت به نشستن روی مبل ندارند، بهتر است فرشی را بخرید که شانه کمتری داشته باشد.
  • ارزش هر فرش تاحدی به عامل‌های تخصصی و درونی‌ای بستگی دارد که علی‌رغم تغییر سلیقه‌ی مردم ثابت است.

راهروها، یکی دیگر از محل‌هایی هستند که می‌توانید فرش دستباف خود را به روی آن پهن کنید. از آن‌جایی که راهروها یکی از رایج‌ترین مکان‌های قرارگیری فرش است، بسیاری از فرش‌ها در ابعاد و اندازه‌هایی مخصوص راهرو بافته می‌شود تا به راحتی بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. از دیگر مزایای مهم در گران بودن قیمت فرش‌ دستباف که باعث ارزشمند‌تر شدن آن‌ نسبت به نمونه ماشینی شده است، ویژگی عایق صدا بودن است. پشم‌ها با توجه خواص فیزیکی که دارند امواج صوتی را به دام می‌اندازند و مانع از انتشار صدای محیط به طبقات دیگر مخصوصا در ساختمان‌ها خواهند شد. بر هیچکس پوشیده نیست که برای بافت یک قالی و فرش دستباف، زمان قابل توجهی نیاز است.

فرش دستباف آنتیک کاشان طرح لچک و ترنج سایز قالي ۳٫۰۱×۲٫۱۶ رنگ زمینه لاكي رنگ حاشیه سرمه اي کد ۴۵۶۵۰

معمولا بافندگان فرش، مخصوصا بافندگان تبریزی امضاء و نشان خود را در روی فرش‌ها می‌بافند. فرش دستباف هرچه هم کهنه باشد ، باز هم ارزش خود را دارد ، و حتی برخی این فرش های دستباف کهنه را می خرند و آن را پرداخت می کنند و به کشورهای دیگر می فرستند . فرش دستباف بته میر، فرش دستباف جوشقان، میمه و خسرو آباد و فرش دستباف یزد پشمی نیز در هر متر ۲۵ دلار قیمت خورده‌اند. و در سایت های معتبر جهانی هم میتوانید استقبال از این محصول شگفت انگیز را مشاهده کنید یکی از سایت های معتبر در این حوزه سایت rugs.com است که روی فرش های دستبافت ایرانی مانوور خوبی داشته است. اگر برای جهیزیه یا برای تغییر دکوراسیون، قصد خرید لوازم خانگی را دارید، مطمئناً یکی از مهم‌ترین اجزای خانه، فرش آن است.

فرش چرم دست دوز

بار دیگر قالی اصفهان مورد توجه قرار گرفت و طراحان اصفهان شروع به طراحی قالیچه هائی كردند كه در دنیای آن روز و بخصوص اروپا مشتریانی داشتند. بزودی فرش اصفهان بار دیگر مورد توجه قرار گرفت و طرح های زیبای اسلیمی و لچك و ترنج همراه با بافت بسیار مرغوب قالیبافی را در عداد صنایع مهم اصفهان قرار Hand-Carpet فرش دستباف چهار فصل داد. در حال حاضر با آموزش طراحی نقشه فرش در هنرستان هنرهای زیبا و برخی دانشگاههای هنر و استفاده از تجربیات اساتیدی مانند مرحوم عیسی بهادری، مرحوم ابوعطاء و مرحوم ارچنگ كه از بهترین و مشهورترین طراحان فرش بودند. فرش دستباف ابریشمی را می توانید در فروشگاه فرش کلاهدوزان مشاهده نمایید.

هریک از مواد اولیه مذکور دارای هزینه و قیمت های متفاوتی است که مقدار بکارگیری هریک از آنها باعث تغییر در هزینه فرش دستباف می شود. ابریشم بعنوان گران ترین ماده در فرش محسوب شده و استفاده بیشتر از آن باعث بالا رفتن قیمت فرش می شود از این رو فرش های تمام ابریشم در صدر لیست قیمت بازار بوده و فرش های تمام پشمی پایین ترین قیمت را در بازار فرش دارا هستند. فرش هایی که هم پشم و هم ابریشم در آن بکار گرفته شده ( اکثریت بازار) بسته به مقدار ابریشم و پشم استفاده شده در آن قیمت گذاری میگردند.

رنگ‌های مصنوعی از نظر ارزش نسبت به رنگ‌های طبیعی در سطح پایین‌تری هستند. همچنین رنگ‌های طبیعی با توجه به اینکه نشاط و کنتراست طبیعی‌تری دارند باعث زیبایی هرچه بیشتر فرش‌ها خواهد شد. حالا اگر جزئیات کار بیشتر و اندازه قالی بزرگ‌تر باشد، به این زمان افزوده خواهد شد. اما در فرش‌های ماشینی با توجه به اینکه در بافت آن‌ها از دستگاه‌های صنعتی استفاده می‌کنند، این زمان بسیار کوتاه خواهد بود.

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما