برخورد با پوشاک تقلبی در فروشگاه های اینترنتی غیرمجاز

تیتر 20- «علیریزو رعنایی» گفت: مبارزه با قاچاق کالا در آن سوی مرزها صورت گیرد. اگرچه اقدامات زیادی در این راستا انجام شده است، اما گاهاً قاچاق یک نوع کالا از مرزها به مقدار زیاد انجام می شود.

این مسئول اتحادیه اضافه کرد: یکی از دغدغه های فرهنگی و اقتصادی برای ما قاچاق پوشاک است چرا که از یک سو قاچاق پوشاک زمینه هجمه فرهنگی را ایجاد می کند و از سوی دیگر به تولیدات داخلی آسیب وارد می کند.

وی تصریح کرد: برخی از تولیدکنندگان پوشاک اگرچه کار بدی انجام می دهند و کیفیت دوخت پایینی دارند، اما بسیاری از آنها محصولاتی در سطح جهانی دارند که به دلیل ضعف برند هنوز نتوانسته اند جایگاه مناسبی در ایران و جهان پیدا کنند. این در حالی است که برخی از فروشگاه های اینترنتی غیرقانونی لباس های قاچاق زیادی به فروش می رسانند که برای مبارزه با این نوع تجارت ضروری است.

رعنایی تصریح کرد: کنترل و بازرسی از فروشگاه های پوشاک دارای مجوز سختگیرانه است و در سال های اخیر توانسته است فرهنگ استفاده از لباس های تولید ملی را ارتقا دهد، اما از سوی دیگر فروشگاه هایی هستند که در شبکه های اجتماعی لباس های قاچاق را تبلیغ می کنند.

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران گفت: کاری که امروز باید با کمک دولت و بخش خصوصی انجام شود این است که قوانین و لزوم حاکمیت قانون در تجارت در مورد کسانی که بدون این که این اصول را مورد تعرض قرار می دهند اعمال شود. توجه به مشاغل قانونی از سوی دیگر، معیارهای قانونی راه اندازی و حفظ کسب و کار نیز باید به سرعت ساده شده و با نیازهای جامعه تطبیق داده شود.

به گفته کارشناسان حجم بازار پوشاک ایران 9 میلیارد دلار است که 5.5 میلیارد دلار آن در داخل کشور تولید می شود و مابقی قاچاق است./ایرنا

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما