وظیفه مجلس در قبال وزارت اقتصاد در زمینه سرمایه گذاری عمومی در پروژه های با ارز بالا

به گزارش آرانیوس، شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه 13 مهرماه) جزئیات برنامه هفتم بند 3 این طرح را تصویب کرد.

با توجه به بند «پ»؛ وزارت امور اقتصاد و دارایی موظف است ظرف مدت سه ماه پس از طی مراحل قانونی، نسبت به سرمایه گذاری عمومی در طرح های با کارایی و نرخ ارز در قالب عرضه عمومی سهام شرکت دولتی پروژه و همچنین انتشار اوراق قرضه (ارز – ریالی) اطمینان حاصل نماید. با لازم الاجرا شدن این قانون، موانع تامین مالی بخش خصوصی از جمله انتشار اوراق قرضه (ارز – ریالی) رفع خواهد شد.

نمایندگان با 186 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع با بند «پ» ماده 3 این طرح موافقت کردند.

همچنین با توجه به بند «ت»؛ به منظور تامین مالی پروژه ها، به بانک مرکزی اجازه داده شد تا مجوز صدور گواهی سپرده ویژه مدت دار برای بانک ها صادر و دستورالعمل انتشار این اوراق را به شبکه بانکی ابلاغ و مبلغ ریالی آن را تعیین کند. این اوراق هر سال تا پایان آوریل. و اعلام کنید

همچنین نمایندگان با بند «ت» ماده 3 این طرح با 159 رأی موافق، 17 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع موافقت کردند.

در ادامه این جلسه محمدباقری قالیباف با اعلام اینکه بند «3» این ماده مورد توجه قرار خواهد گرفت، گفت: بند «3» نیز مشابه احکام تعلیقی است، بنابراین بند «3» نیز The Standing است. قانون بسیج منابع به تصویب مجلس رسیده و در حال حاضر در شورای نگهبان است و مراحل تصویب را طی می کند.

وی با اشاره به تصویب قانون بانک مرکزی در مجلس، ادامه داد: از این رو در مجمع نکات متعددی مناسب تشخیص داده شد و تقریباً همه موضوعات به جز ماده آخر در مجمع به تصویب رسید، بنابراین این بند «3. می تواند در مجمع تکمیل شود، در صورت تکمیل دیگر نیازی به ذکر آن در برنامه نیست، بنابراین مورد «ج» را در نظر می گیریم و از آن می گذریم، در صورت تصویب قانون مذکور، این ماده از فهرست حذف می شود. لایحه پس گرفته می شود و در صورت عدم تصویب این لایحه، مجدداً بررسی و مابقی بند را تصویب می کنیم.

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما