مردم در صف خرید تخم مرغ در میادین میوه و تره بار می ایستند! کاهش زایمان تخمک؟

به گزارش آرانیوز، قیمت تخم مرغ باز هم افزایش یافت. بازار تخم مرغ که قیمت نسبی آن در دو ماه اخیر به ثبات رسیده است، در یکی دو هفته اخیر دوباره دچار آشفتگی شده و قیمت این محصول نیز افزایش یافته است.

در سوپرمارکت ها یک شانه تخم مرغ بنگاه های معروف 140 تا 160 هزار تومان فروخته می شود و تخم مرغ 110 هزار تومانی دولتی به اندازه لازم توزیع نمی شود.

این در حالی است که در هفته گذشته تحویل تخم مرغ در میادین میوه و تره بار نیز کاهش یافته و یا با تاخیر زیادی همراه بوده که شهروندان پایتخت در ساعات قبل از ظهر که معمولا اوج تولید بذر است. عرضه و خرید، در بسیاری از مناطق با مغازه های خالی مرغ و تخم مرغ مواجه شدند و به آنها گفته شد برای خرید تخم مرغ تا ظهر صبر کنند.

این مشکل نه تنها باعث ایجاد صف های طولانی برای خرید در خیابان ها شده، بلکه به افزایش قیمت تخم مرغ در فروشگاه های شهر نیز کمک کرده است. این در حالی است که به گفته مسئولان انجمن همچنان عرضه تخم مرغ بیشتر از تقاضا است و تولیدکنندگان در رنج هستند زیرا قیمت خرید درب مرغ کمتر از نرخ مصوب است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری پرورش دهندگان طیور در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها درباره افزایش قیمت تخم مرغ در بازار گفت: در ماه های اخیر قیمت تخم مرغ ثابت بوده است. یا به دلیل شرایط خوب تولید کمی تغییر کرده است اما قیمت هر شانه 160 هزار تومان است. زیرا تولیدکنندگان همچنان تخم مرغ را با زیان کمتر از قیمت مصوب می فروشند.

حمیدریزو کاشونی درباره وضعیت تولید افزود: اکنون هر کیلوگرم تخم مرغ از 44 تا 45 هزار تومان در واحدهای تولیدی به فروش می رسد که 2 تا 3 هزار و 300 تومان کمتر از قیمت مصوب است.

وی با تاکید بر اینکه تخم مرغ بر اساس مقررات تولید می شود، از درخواست تولیدکنندگان برای تعدیل قیمت این محصول برای کاهش تلفات تولید خبر داد و گفت: درخواست تعدیل قیمت تخم مرغ درب واحدهای تولیدی به مبلغ 57 هزار و 800 سامانی. . تومان به وزارتخانه پیشنهاد جهاد کشاورزی داده ایم زیرا امکان ادامه این روند برای برخی تولیدکنندگان وجود ندارد و در صورت عدم اصلاح قیمت ها در ایام نوروز آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما