خط صنعتی میوه خشک کن بکوردانه


آفتاب نیوز :

این روزها بسیاری از افراد به دنبال میان وعده های مغذی برای میان وعده های خود هستند. این موضوع باعث شده تا افراد زیادی به دنبال میوه های خشک متفاوت و خوشمزه باشند. خط تولید خشکبار صنعتی می تواند یکی از راه های کسب درآمد از خشک کردن میوه های مختلف باشد. اما برای راه اندازی خط تولید خشکبار صنعتی باید به نکات مختلفی توجه کرد. گروه تولیدی بکردانه یکی از بهترین تولیدکنندگان خشکبار در بازار ایران است. از این مجموعه می توانید انواع میوه خشک کن در اندازه های مختلف را تهیه کنید. پس اگر قصد راه اندازی خط تولید خشکبار صنعتی را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

خط تولید خشکبار صنعتی

میوه خشک سرشار از مواد مغذی مختلف، ویتامین ها و مواد معدنی است. از این رو با توجه به نیاز مردم ایران به غذای مناسب، فروش میوه خشک در ایران بسیار رواج یافته است. خط تولید صنعت خشک کن میوه یکی از راه های درآمدزایی از تولید میوه خشک است.

خط تولید میوه خشک کن صنعتی شامل دستگاه های مختلفی است که شروع به خشک کردن صنعتی میوه های مختلف از جمله موز، پرتقال، هلو، کیوی و … می کنند. در خط تولید خشکبار صنعتی می توانید از دستگاه های مختلفی استفاده کنید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

● دستگاه میوه شویی ● دستگاه برش دهنده ● دستگاه پردازش ● دستگاه خشک کن میوه

انواع خطوط تولید خشکبار صنعتی

برای راه اندازی خط صنعتی خشک کن میوه می توان خدمات مختلفی را از فروشگاه ها و شرکت های فروش خشک کن میوه دریافت کرد. به طور کلی خط تولید خشکبار صنعتی به دو دسته زیر تقسیم می شود.

● خط تولید خشکبار تمام اتوماتیک

خط تولید خشک کن میوه تمام اتوماتیک نوعی خط تولید است که با کمک دستگاه های ذکر شده ساخته شده است. مشارکت کارکنان و اپراتورها در این نوع خط تولید خشکبار به حداقل می رسد، زیرا دستگاه ها کل فرآیند خشک کردن میوه را انجام می دهند.

● خط تولید میوه خشک کن نیمه اتوماتیک

در این نوع خط میوه خشک کن برخی از دستگاه ها حذف شده و عملیات دستگاه ها توسط اپراتور انجام می شود. به عنوان مثال به جای استفاده از برش خودکار از برش دستی استفاده می شود و اپراتور با کمک این دستگاه میوه ها را برش می دهد.

نکات مهم در سازماندهی خط صنعتی خشک کن میوه

برای راه اندازی خط تولید خشکبار صنعتی باید موارد زیادی در نظر گرفته شود تا خطاها و مشکلات حین بهره برداری از خط کاهش یابد.

● توجه به بودجه موجود برای ایجاد خط تولید

یکی از مهم ترین مواردی که در راه اندازی خط تولید خشکبار صنعتی باید در نظر بگیرید بودجه شماست. با این حال، هر یک از دستگاه های مورد استفاده برای راه اندازی خط تولید میوه خشک را می توان با قیمت مشخصی خریداری کرد. اما در مواردی که افراد بودجه زیادی برای راه اندازی کار خشک کن میوه ندارند، می توان از تجهیزات کمتری استفاده کرد یا حجم و ظرفیت وسایل را کاهش داد. به عنوان مثال می توان دستگاه میوه خشک کن را جدا کرد، مخصوصاً زمانی که ظرفیت دستگاه میوه خشک کن کم است. در این صورت می توان میوه ها را با دست شست و هزینه خرید دستگاه را حذف کرد.

● به فضا و ابعاد کارگاه صنعتی توجه کنید

هر کارگاه صنعتی یا فضای خانه می تواند برای راه اندازی خط تولید خشکبار کافی باشد. زیرا هر دستگاهی که برای راه اندازی خط تولید استفاده می شود دارای اندازه ها و ظرفیت های متفاوتی است. مهمترین چیز این است که می توانید میوه خشک کن با ظرفیت های مختلف خریداری کنید. بنابراین در بازار میوه خشک کن های خانگی بالای 50 کیلوگرم و میوه خشک کن های صنعتی بالای 600 کیلوگرم وجود دارد که بسته به متراژ کارگاه و هدف فرد می توان آنها را خریداری کرد.

● برای ساماندهی خط تولید به تعداد کارکنان توجه کنید

گاهی اوقات افراد به دلیل بودجه ناکافی خود ترجیح می دهند برای راه اندازی خط تولید میوه خشک کارمندان بیشتری استخدام کنند. بنابراین در ابتدا باید تعداد پرسنل به دقت بررسی شود و سپس در صورت نیاز به تعداد کمی از خط میوه خشک کن تمام اتوماتیک استفاده شود.

نتیجه

در این مقاله درباره راه اندازی خط صنعتی خشک کن میوه و ابزار لازم برای این کار صحبت کردیم. در صورت نیاز به مشاوره جهت خرید انواع دستگاه خشک کن صنعتی میوه می توانید با متخصصین فروشگاه “بکوردانه” تماس حاصل فرمایید. گروه تولیدی بکردانه بهترین دستگاه خشک کن میوه را تولید و به بازار عرضه می کند. بهترین دستگاه خشک کن میوه را با گروه تولیدی بکردانه داشته باشید.

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما